8 Google Ads hiba, ami miatt nem jönnek az eredmények, vagy nem úgy, ahogy vártad

A Google Ads hirdetési lehetőség bárki számára elérhető, könnyen beregisztrálható a fiók és sok ingyenes anyag, illetve a Google is segít elindulni a hirdetésekkel az online kampányok terén még kezdő vállalkozásoknak. Lehet, hogy Te is ezen segítségek alapján saját magad vágtál bele a Google Ads hirdetésekbe. Hoztunk most 8 olyan témát, ami rendszeresen előugrik hibaként a PPC Auditok során.

 

 

1. Nem mérsz konverziókat

Annak, hogy hirdetsz kell, hogy legyen célja. Vásárlók, árajánlatkérések, regisztrációk, időpontfoglalások, hírlevél feliratkozások szerzése, mind egy cél, ami ha beteljesül, akkor azt konverziónak hívjuk. Az a látogató, amely teljesíti a fenti célok egyikét az konvertál és ezt az online marketingben konverzióként rögzítjük. Ha nem mérsz konverziót, akkor nem tudod, hogy melyik kampányod, melyik felület, hirdetési szöveg, kulcsszó, kreatív, vagy elhelyezés hozza számodra az eredményeket és melyik viszi csak a pénzt. Ezek nélkül az információk nélkül nem lehet, pontosabban nem lehet jól optimalizálni.

 

2. Nem jól használod a Hirdetéscsoportokat

A hirdetéscsoportok abban segítenek, hogy keresési kampány esetén a kulcsszavaidat külön-külön csoportokba rendezd, hogy ezekhez illő, megfelelő hirdetési szövegeket tudj írni. Ha csak ömlesztve használod a kulcsszavakat egy hirdetéscsoportban, vagy nem szeded azokat elég részletesen szét, akkor szintén egy olyan hibát követsz el, ami rontja a kampányod hatékonyságát.

 

3. Nem jól állítod be a kulcsszavaidat

A kulcsszavak megadásánál több egyezési lehetőség közül lehet választani, ha Te csak az általános egyezést használod, akkor sok olyan megjelenést hozhatnak neked a hirdetéseid, amelyek nem elég relevánsak. Ez azt is eredményezheti, hogy olyan keresésekre jelensz meg, amelyek nem a Te szolgáltatásodat, vagy termékedet keresi valójában. Illetve fontos, hogy kizáró kulcsszavakat is használj, amivel megelőzheted már előre, hogy olyan keresére jelenj meg ami számodra nem hasznos.

 

4. Nem hirdetsz magadra

Sokan nem gondolnak rá, hogy saját cégnevükre, márkanevükre hirdessenek, pedig ez nagy hiba. Alapvetően azt gondolhatják, hogy ha a nevükre, márkanevükre keresnek, akkor a Google természetes találati listájának úgyis a tetején jelennek meg az erős relevancia miatt. Ez igaz is lehet, csak ez esetben egy dolgot nem vesznek számításba, hogy a Google Ads hirdetések az organikus találatok felett jelennek meg. Így előfordulhat, hogy akár a konkurencia előkelőbb pozícióban jelenik meg a saját vállalkozásunk, márkánk nevére.

 

5. Nem jó CPC ajánlatok

A kampányok során megadhatjuk, hogy maximum mennyit vagyunk hajlandók fizetni egy kattintásért. Azonban ezt az értéket folyamatosan figyelnünk kell a valós CPC-k alapján. Ha túl nagy a beállított összeg, akkor többet is költhetünk akár, mint amire szükség van. Ha azonban túl kevés az általunk megadott kattintásonkénti max. költség, akkor megjelenésektől esünk el, illetve alacsonyabb pozícióban jelenhet meg a hirdetésünk.

 

6. Nem teszteled a hirdetéseidet

A PPC hirdetések egyik nagy előnye, hogy adatokat kapunk a hirdetéseink teljesítéséről. Ha csak egy hirdetést használsz, akkor nem tudod meg, hogy a kapott eredményekből lehetne-e többet kihozni. Érdemes több hirdetést futtatni apróbb változtatásokkal, hiszen ezek is komoly eredménybeli különbségeket hozhatnak. Ezt most már eggyel egyszerűbb is lesz megtenned, hiszen a klasszikus szöveges hirdetések hamarosan megszűnnek és kizárólag reszponzív keresési hirdetéseket hozhatunk majd létre. Ennek a hirdetési típusnak a lényege, hogy minél több elemet adhatunk meg, a rendszer pedig automatikusan rakja ezeket egymás mellé és jeleníti meg a keresések során. Végül azt a kombinációt fogja a legtöbbször megjeleníteni, amely a legjobban teljesít.

 

7. Nem mérsz

A bejegyzés legelejét a konverziók mérésének fontosságával kezdtük, de nem csak ezt kell mérnünk. Alapnak kell lennie, hogy van Google Analytics kód az oldaladban, ahol nézed azt, hogy a hirdetésekből érkező látogatók hogyan viselkednek a weboldaladon, webáruházadban. Mennyi időt töltenek az oldalon, hány százalékban fordulnak vissza, a különböző eszközökön (mobil, pc, tablet) hogyan viselkednek a látogatók. Ezek az adatok mind segítik a munkádat, mérd és használd őket!

 

8. Nem használsz bővítményeket

A hirdetésbővítmények nem kötelező elemek, abban az értelemben, hogy ha nem használod őket, akkor is tudsz hirdetni. Azonban olyan előnyei vannak, amely mind a keresést végző potenciális ügyfél számára és számodra is hasznosak lehetnek. Az érdeklődő számára feltűnőbb lehet a hirdetésed, mint a konkurenciáé, aki nem használja. Minél feltűnőbb, annál nagyobb a valószínűsége, hogy arra a hirdetésre fognak kattintani. Használj belsőlink, kiemelő, hívás, hely, vagy képbővítményeket.

 

+1 Ne a Google-ben teszteld a hirdetéseid

Itt egészen pontosan arra gondolunk, hogy sokan azzal szeretnék ellenőrizni, hogy fut-e a kampányuk, hogy beütik a Google-be a kulcsszavaikat és nézik, hogy megjelenik-e. Ha megjelenik megnyugodnak és továbblépnek, ha nem, akkor aggódnak, hogy mi lehet a gond.

Fontos megjegyezni, hogy minden egyes keresésnél a Google egy aukciót futtat le, ami alapján megjeleníti és sorrendbe rakja a találatokat, a hirdetéseket. Azt, hogy megjelenünk-e azt befolyásolja a verseny mértéke is az egyes kulcsszavakra, de a költségkeretünk is. Lehet, hogy nem elég arra a pénzünk, hogy minden keresésre megjelenjünk, ezért a Google (ha ezt a beállítást választottad) szétosztja a nap 24 órájára, hogy a nap minél több szakában megtudj jelenni. A riportokban erre már találsz egyébként egy %-os értéket, hogy a keresések hány %-ra jelenik meg a hirdetésed.

Ha már tesztelted és beütötted a Google-be a saját kulcsszavad és megjelenik a hirdetésed, akkor kérlek kattints rá és fizesd meg a teszt árát. Ez azért fontos, mert ha nem kattintasz, akkor a Google úgy érzékeli, hogy nem érdekelt téged a hirdetés, ez pedig ronthatja a Várt CTR értékedet. Hiszen a Google nem tudhatja, hogy Te csak magadat tesztelted… 🙂

 

Reméljük hasznos volt ez a bejegyzés és tudtunk segíteni, hogy eredményesebben tudd üzemeltetni Google Ads hirdetéseidet. Ha pedig úgy érzed, hogy további tanácsokra, segítségre lenne szükséged, akkor ajánljuk PPC Audit, vagy Google Ads kampánymenedzsment szolgáltatásunkat.