Ha webáruházad van, akkor remélem méred, hogy mely forrásokból, mely csatornákból mennyi látogató jön, ők mennyi megrendelést adnak le. Ez kell, hogy az alapja legyen webáruház esetén a méréseidnek. Erre a legalkalmasabb eszköz a Google Analytics.
A hirdetésed sikereinek méréséhez azonban sokkal több információra van szükséged, meg kell értened, hogy mi történik az oldaladon, hogy viselkednek a látogatók. Ezeknek a méréseknek az egyik fontos eleme a kosárelhagyás mérése.
Hazai és nemzetközi adatok alapján a vásárlók 70%-a ugyanis elhagyja a kosarát, azaz nem fejezi be a vásárlást a webáruházak esetében. Ez egy nagyon nagy szám, amivel foglalkoznod kell!
Mi lehet ennek az oka? Először is azt kell megvizsgálni, hogy a kosár oldalt, vagy a pénztár folyamatot hagyja el a látogató! Mi segít ebben? Természetesen ebben is a Google Analytics!
Mik a leggyakoribb okok a pénztár folyamat elhagyásában?
- Magas szállítási költségek
- Még valamiért nem győztük meg arról, hogy vásároljon nálunk
- Sokallja a termék árát
- Nem talál megfelelő szállítási, vagy fizetési módot
- Kötelező regisztráció – nem akar regisztrálni
Fontos, hogy a fenti lista nem fontossági sorrend. Ezek olyan elemek, amiknek javítása segítheti a kosárelhagyás mértékét, ami egyébként 50-60% közé lecsökkenthető. Sokan a kosarat gyűjtő helynek használják, csak elmentik a termékeket “későbbre”.
A kosárelhagyást a fenti pontok megvizsgálásával oldaladon, vagy kilépési pop up használatával például csökkentheted, de hirdetésekkel bombázhatod is a kosarukat elhagyókat, hogy térjenek vissza és fejezzék be a vásárlást!
Láthatod, hogy a kosárelhagyással webáruház tulajdonosként mindenképp foglalkoznod kell. Mi pedig ebben segíteni tudunk! Gyere el valamelyik oktatásunkra, vagy kérd oktatóanyagainkat, amelyek segítségével megtudhatod, hogy hogyan tudod mérni többek között a kosárelhagyást, mely adatokat kell elemezned és mire kell figyelni a Google Analytics beállításánál.