Facebook postolási trükk, amit egy Bundesliga csapattól tanulhatsz és a cégek 99,76% nem alkalmazza!
A socialinsider.io tavaly év végén közölt egy cikket, ami szerint azok a Facebook postok, amik nem tartalmaztak linket DUPLA akkor elérést kaptak, mint amelyekben szerepelt egy külső hivatkozás.
Azt tudni kell, hogy a Meta-nál nem szeretik, ha elhagyják a felhasználók a felületüket, jelen esetben a Facebook-ot. Az a céljuk, hogy minél több időt töltsünk az oldalon. Saját tapasztalat, hogy a videóknál is azok a videók nagyobb elérést kapnak ingyenesen, azaz organikusan, melyek közvetlenül a Facebook-ba lettek feltöltve és nem Youtube linkként lettek megosztva.
Na de mi az a trükk, amit egy Bundesliga csapat alkalmaz, de a vállalkozások 99,76% nem?
A weboldalra mutató linket az első kommentben helyezik el! Ezzel átverik a Facebook algoritmusát? Hogy beválhat-e ez a trükk? TESZTELNI KELL!
A socialinsider.io cikke felhívja a figyelmet ezzel a trükkel kapcsolatban, hogy valószínűleg azért nem használják a márkák ezt a lehetőséget, mert nem tűnnek elég profinak azzal, hogy nem adnak át minden információt már a postban. És, hogy mobilon a hozzászólások nem mindig jelennek meg lefelé görgetéskor. Márpedig a felhasználók 98,5% (ahogy ők írják) mobilról használja a Facebook-ot. Ez így túl nagy kockázatot jelenthet a cégek számára.
Mit kell most akkor tenned?
Először is a postok már rég nem hoznak olyan elérési adatokat, mellyel maradéktalanul elégedettek lehetnénk. Legalább a legfontosabb bejegyzéseinket meg kell hirdetnünk bejegyzés kiemeléssel, így aztán kis túlzással teljesen mindegy lehet, hogy mennyi az organikus elérés.
De, ahogy azt az online marketinggel kapcsolatban általánosságban mondani szoktuk: tesztelni kell. Ha úgy gondolod, hogy nem tudsz, nem szeretnél a postok kiemeléséért fizetni, akkor minden trükk jó lehet, amivel kicsit is növelheted az organikus elérésed.
Fontos, hogy ne csak 1 postnál teszteld le! A postjaid tartalma, a közzétételük időpontja hatással lehetnek az elérésre, a post sikerességére. Így legalább 1-1,5 hónapon keresztül, 8-15 postnál teszteld az eredményeket.