Performance Max kampányok

Az online hirdetési szakma hazánkban évekig várta, hogy elérhető legyen a magyar piacon is a Google Ads Shopping elnevezésű kampánytípusa, ami néhány évvel ezelőtt végre beteljesült. Egyre többen kezdték el használni a sima Shopping és a Smart Shopping kampányokat, melyek ha jól végeztük a munkánkat, akkor komoly bevételeket hoztak a webáruházak számára. Most azonban újabb változás jön a Shopping kampányok történetében, ugyanis 2022 nyarán a Smart Shopping kampánytípusok bele olvadnak az úgynevezett Performance Max kampányokba.

A magyarul Teljesítmény-maximalizáló kampány segítségével egyetlen kampányon keresztül a Google minden csatornáját kitudjuk használni. “A megadott konverziós célok alapján növeli a teljesítményt, több konverziót és értéket biztosítva azáltal, hogy valós időben optimalizálja a teljesítményt az összes csatornán az intelligens ajánlattétel használatával.” – írja a Google a 2021 végén aktivált kampánytípusról.

Mikor érdemes használni?

  • Ha rendelkezünk konkrét konverziós célokkal, mint például: vásárlás, leadek szerzése
  • Ha maximalizálni szeretnénk a hirdetéseink teljesítményét
  • Ha nem akarjuk egyetlen csatornára korlátozni a hirdetések megjelenítését

 

Mik a tapasztalataink?

Egy webáruházat üzemeltető ügyfelünknél próbáltuk ki először a Performance Max kampányt, azzal a céllal, hogy növeljük a vásárlások számát, lehetőleg úgy, hogy csökkenjen az egy vásárló megszerzésének a költsége. Korábban Smart Shoppingot is használtunk, amivel elégedettek voltunk, így kíváncsian vártuk, hogy hogyan teljesít majd az új kampány típus hozzá képest.

Először párhuzamosan kezdtük el futtatni a Smart Shoppig és a Teljesítmény-maximalizáló kampányokat két hétig. Észrevettük, hogy mind a mellett, hogy az új kampány típus jobban teljesített, a Smart Shopping eredményei elkezdtek romlani saját magához képest is. Így a harmadik héten már csak az új kampányt futtattuk. Ami a teszt időszak végeredményében látszik, hogy csökkent az átlagos kattintásonkénti költség, csökkent a konverziós költség, valamivel javult a konverziós arány is, de az drasztikusan nem emelkedett meg elődjéhez képest.

A Performance Max kampány tehát összességében jól teljesít, jobban a Smart Shoppingnál és az is jól látszik, hogy nem véletlen, hogy a Smart Shopping kampányok beleolvadnak, majd az új típusba, hiszen a mi teszt időszakunkban is látszódott, hogy a két kampány párhuzamos futtatása során valamilyen szinten kioltották egymást.

Mi egyre több ügyfelünknél vezetjük be a Teljesítmény-maximalizáló kampányokat és egyelőre elégedettek vagyunk az eredményekkel. Érdemes, tehát kipróbálnod és ha még csak Smart Shopping kampányokat futtatsz, akkor szép lassan felkészülnöd a teljes átállásra.